عکس پیراشکی با خمیر مخصوص

پیراشکی با خمیر مخصوص

۴ شهریور ۰۰
سلام دوستان گلم👋
اینم از پیراشکی های امروز من برای صبحونه که با خمیر مخصوص درستش کردم
پیراشکی جزء پیش غذاها یا غذاهای خیلی خوشمزه به حساب میاد که همه طرفدارشن. معمولا میتونیم خمیر پیراشکی رو به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنیم اما در صورتی که بتونیم یک خمیر پیراشکی خوشمزه رو خودمون داخل خونه تهیه کنیم هم سالم تره و هم لذت درست کردن پیراشکی بیشتر میشه. اینجا براتون طرز تهیه یک خمیر پیراشکی ساده و خوشمزه رو براتون گذاشتم که امیدوارم براتون مفید باشه.
آب رو ولرم کرده و با شکر مخلوط میکنیم بعد پودر خمیر مایه فوری رو داخل مخلوط آب و شکر ریخته و هم میزنیم و بهش اجازه میدیم تا به عمل بیاد. شکر برای به عمل آمدن خمیر مایه لازمه ولی مقدارش اونقدر نیست که خمیرمون رو شیرین کنه.
حالا تخم مرغ رو با همزن میزینم تا زرده و سفیده باهم مخلوط بشن و بعد روغن رو هم اضافه کرده و باز با همزن میزنیم
بعد از 10 دقیقه مخلوط خمیر مایه به عمل اومده و پف کرده و مثل تصویر زیر.
مخلوط خمیر مایه رو هم به تخم مرغ و روغن اضافه کرده و با قاشق هم میزینم.
آرد و نمک رو با هم الک کرده و کم کم به مایه اضافه کرده و با قاشق هم میزنیم
وقتی مخلوط خودشو جمع کرد دیگه آرد نمیریزیم. حتی در صورتی که کل دو پیمونه آرد استفاده نشده باشه. ممکنه حدود 1/4 پیمونه از آرد اضافه بیاد.
حالا مخلوط رو با دست ورز میدیم تا وقتی به خمیر نرم و لطیفی برسیم که به دست تمیزی که خمیری نباشه نچسبه. در صورتی که احساس کردیم خمیر خیلی چسبناکه میتونیم کمی آرد اضافه کنیم.
داخل یک کاسه دیگه رو چرب کرده و خمیر رو داخلش میذاریم و روشو با یه پارچه میپوشونیم.
این ظرف برای برای مدت 1 الی دو ساعت در جایی نسبتا گرم میذاریم تا خمیر پف کنه و حجمش دو برابر بشه
حالا حدود 1/4 از کل خمیر رو جدا کرده و روی تخته ای که سطحش رو آرد پاشیدیم میذاریم. بعد روی خمیر رو هم کمی آرد میپاشیم. تا موقع پهن شدن به تخته و وردنه نچسبه.
خب خمیر پیراشکی آماده هست نوش جان❤
...